Posted by: rydow | January 18, 2009

Bokföringsprogram för linux

Jag gjorde en sökning på nätet och såg att bokföringsprogrammet jag använder inte dök upp, det heter elicon och är ett program med webinterface. Det dök heller inte upp i datormagazins test för en tid sedan, synd för det är ett bra program.

Det finns som både windows och linux server, fördelen med det är att det förstår sig på svenska skatter och svensk moms / arbetsgivaravgifter etc. En annan sak som är trevlig är att det genererar skatte och momsdeklarationer med skatteverkets “rutnummer”.

Jag har kört det i två år nu och jag är nöjd, det enda som är lite knöligt är att f-skatten hänger ihop med momsbetalningen och det gör att jag får bokföra den manuelt två månader av tre då jag har tremånadersmoms.

Leave a Reply

Categories

